Vi får Volvohandelns ekosystem att snurra

Vi är

Vi är en härlig blandning av människor med olika kompetens. Kärnan i vår verksamhet är våra utvecklare och specialister. De jobbar nära våra kunder för att förenkla deras vardag och digitalisera Volvohandeln. Till hjälp har de kollegor som jobbar strategiskt och praktiskt för att stötta och utveckla vår verksamhet på olika sätt.

Vår resa

Från utvecklingsbolag till retail solutions

Vi började som Volvohandelns utvecklingsbolag med tjugofem anställda och kontor i Angered. Mycket har hänt sedan dess, idag är vi nära tvåhundra medarbetare som jobbar i fina lokaler på expansiva Lindholmen. Då som nu med användarna i fokus.

Varje dag förenklar vi vardagen för över tiotusen användare hos Volvohandlare i flera länder. Handlare som framförallt säljer Volvo, men även märken som Renault, Dacia och Ford.

Fun facts

Volvo Car Retail Solutions i siffror

  •  Vi började 1991 som Volvohandelns Utvecklingsbolag
  •  De flesta av våra 200 medarbetare arbetar i fina lokaler på Lindholmen
  •  Våra lösningar används i bland annat Sverige, Norge och Japan
  •  Vi förenklar vardagen för runt 10 000 användare 
  •  Vårt primära märke är Volvo, men vi stödjer även andra bilmärken
  •  Det säljs mer än 250 000 bilar med stöd av våra system varje år

Den digitala motorn

Vi är en del av ett stort sammanhang. Allt kretsar kring våra kunder, handlarna och deras kunder. För att deras vardag ska fungera optimalt krävs ett komplett ekosystem av olika aktörer som tillverkar bilarna, erbjuder hyrbil, finansiering, försäkringar, drivmedel och serviceavtal. Vi får allt att hänga ihop för en sömlös användarupplevelse. 

+ 500 integrationer

Mellan oss och våra partners i ekosystemet

Detta gör vi för att uppnå bästa möjliga kundupplevelser. 

VÅR PORTFÖLJ - TACDIS

Våra lösningar är samlade under namnet TACDIS (Truck and Car Dealer Information System). Ursprungligen användes de precis som namnet antyder i både bil- och lastbilshandeln, men idag jobbar vi renodlat med inriktning på bilhandeln.

Det är viktigt för oss att tänka utifrån ett helhetsperspektiv med utgångspunkt i de flöden som våra kunder och bilkunderna går igenom. Därför arbetar vi för att leverera värde som är större än summan av lösningarna. Ett sätt att skapa ännu mer flyt i användarnas vardag helt enkelt.

Åk till toppen